دلدار

دلدار

دلدار

دلدار

چگونه حساسیتم را نسبت به کلاس ((الف)) کاهش دهم؟

موضوع :

 چگونه حساسیتم را نسبت به کلاس ((الف)) کاهش دهم؟

درس : روش تحقیق

استاد مربوطه : ............................

دانشجو:    ...........................

کلاس : کارشناسی علوم تجربی سال دوم

مرکز تربیت معلم ...........................

سال تحصیلی 91-90

توصیف وضعیت موجود وتشخیص مسئله

معلمان هم مانند دیگر افراد ممکن است دچار خستگی شوند. کار ارزشمند معلم به دلایل بسیار با دیگر مشاغل تفاوت‌هایی دارد. معلم در کلاس باید از دانش‌آموزان ارزشیابی شفاهی و کتبی داشته باشد، کلاس را مدیریت و اداره و سر و صدا و گرمی و سردی را تحمل کند، واکنش دانش‌آموزان را نسبت به تشویق و تنبیه‌های احتمالی زیر نظر بگیرد، محبت بورزد، عواطف مختلف از خود بروز دهد، در آن واحد با چندین نفر با وجود تفاوت‌های فردی آشکار سر و کار دارد، به پرسش‌های همه پاسخ دهد، از یادگیری تک‌تک دانش‌آموزان اطمینان حاصل کند، به پیشرفت‌های شاگردان توجه کند و برای ارتقای سطح کیفی کلاس تلاش کند، آشتی دهد، تشویق کند، ارتباط موثر بین خود، والدین و مدرسه را ایجاد نماید، دل بسوزاند، عشق بورزد، هر دانش آموز را در فرآیند آموزش و یادگیری سهیم کند، دانش‌آموزان را به نوبه مطرح کند، اشکال بگیرد، رفع اشکال کند، قضاوت کند، راهنمایی کند، نمره دهد، بیش از دیگران مراقب اعمال و گفتار خود باشد، پند و اندرز دهد، سخنرانی کند، تکالیف را بررسی کند، بین مباحث جلسات پیش و درس جدید رابطه ایجاد نماید و خلاصه و جمع‌بندی کند. از طرف دیگر، دانش‌آموزان پر جنب و جوش هم مجبورند برای ساعاتی در کلاس نشسته، مقررات و نظم را رعایت کنند، به پرسش‌های معلم پاسخ گویند و هر کدام انتظار دارند در جریان یاددهی و یادگیری مشارکت داده شوند، سردی و گرمی و سر و صدای کلاس را تحمل کنند، نسبت به فضای آزاد منزل و حیاط مدرسه از جنب و جوش خود بکاهند، مطرح شوند و ذهن و حواس خود را جمع کنند.

معلم باید حواس تمامی دانش‌آموزان را هنگام تدریس به خود جلب کند. از انتقال صحیح اطلاعات به دانشآموز اطمینان یافته و نکات لازم در شیوه‌های تدریس خود را مد نظر قرار داده، برای موثر بودن تلاش خود همواره به ارزیابی روش خود و میزان یادگیری دانش‌آموزان بپردازد و انتظارات مدرسه و خانواده را در مورد دانش‌آموزان در حد ممکن بر آورده کند.

مجموعه موارد بالا و صدها مورد فعالیت‌های ظریف و حساس معلم در کلاس، می‌تواند خستگی وی را به دنبال داشته باشد

من دبیر مقطع راهنمایی تحصیلی هستم و 25 سال سن دارم 6 سال سابقه ی خدمت در آموزش وپرورش را دارم . در سال جاری در امر تدریسم در 9 کلاس تدریس دارم امّا با یکی از کلاس ها که اول راهنمایی هستند ، میانه ی خوبی ندارم و در کلاسشان راحت نیستم و در پایان وقت در این کلاس به شدت خسته می شوم در حالی که در 8  کلاس دیگرم چنین مشکلاتی را ندارم

من در این پژوهش انشاءلله سعی می کنم با ارائه ی مطالب وراه حل هایی هم مشکل خود و هم مشکل همکارانی که با چنین مشکلاتی برخورد کرده اند و یا می کنند حل کنم.

گردآوری اطلاعات وشواهد

خستگی بدنی و روحی برای انسان، حالتی آزار دهنده است که تقریبا تمام توان و انرژی وی را تحت تاثیر قرار داده و از کارایی افراد می‌کاهد و درتعریف آن گفته شده: خستگی کاهش توانایی انجام دادن کار است، خواه کار بدنی باشد یا ذهنی.

 از وظایف معلم اینکه باید حواس تمامی دانش‌آموزان را هنگام تدریس به خود جلب کند. از انتقال صحیح اطلاعات به دانش آموز اطمینان یافته و نکات لازم در شیوه‌های تدریس خود را مد نظر قرار داده، برای موثر بودن تلاش خود همواره به ارزیابی روش خود و میزان یادگیری دانش‌آموزان بپردازد و انتظارات مدرسه و خانواده را در مورد دانش‌آموزان در حد ممکن بر آورده کند.

عوامل خستگی وحسّاس بودن معلم

-         نداشتن برنامه و طرح درس مشخص برای یک جلسه آموزشی.

-         ناهماهنگی معلمان و کادر مدرسه در تنبیه و تشویق دانش‌آموزان و این‌که ممکن است از برخوردهای محبت‌آمیز یا تشویق و تنبیه و روش تدریس معلم، سوءاستفاده کنند.

-         این نگرش که بیش از اندازه فعالیت می‌کند و کسی قدرش را نمی‌داند.

-         داشتن این نگرش که کار وی مهم، مفید و موثر نیست و نتیجه‌ای مشهود در دانش‌آموز

ادامه مطلب ...

سکوت غرب

دانلود فیلم سکوت غرب 

 

فیلم در مورد ۱۱سپتامبر و عراق و افغانستان و مقیم های آمریکاست.

ایجاد خلاقیت در دانش آموزان

به نام خدا

موضوع تحقیق :    ایجاد خلاقیت در دانش آموزان

محقق و گردآورنده :    ……..

(دبیر علوم تجربی)

سال تحصیلی :    1391 - 1390

 

 

 

 

مقدمه

  هر سازمان مجموعه‌ای از عوامل انسانی ، ساختاری ، فنی ، تکنولوژی ، فرهنگی و سایر عناصر محیطی است که جهت تحقق هدفهای از پیش تعیین شده بصورت مشترک در تلاش و تعامل هستند. رشد سازمان و تداوم آن ، ارتباط نزدیکی با نیازها و خواسته‌های انسانی و چگونگی برآورده شدن آنها دارد. از وظایف مدیر است که ازمیان نیروهای انسانی ، گروهی توانا بسازد ، کارکنانی که بتوانند تصمیم بگیرند ، راه حلهای تازه برای مسایل پیدا کنند ، خلاقیت داشته باشند و در مقابل کار مسئول باشند.

  پیشرفتهای روزافزون جوامع امروزی مرزهای سازمانی را برداشته و نوآوری‌ها و خلاقیت‌ها دیگر از بالا به پایین دیکته نمی‌شوند بلکه با طراحی ساختارهای نوین بر پایه همکاری و اشتراک ، مشارکت به عنوان رایج ترین موضوع و لازمه کار با گروههای انسانی مطرح گردیده است.

  با ورود به عرصه مدیریت نوین شاهد این واقعیت هستیم که تکنولوژی همه چیز را تحت تاثیر خود قرار داده است و نظام تعلیم و تربیت نیز از این امر مستثنی نمی‌باشد. نظام آموزشی کنونی تنها بر پایه تئوری‌ها و نظریاتی است که دانش‌آموز با تلاش متعلم و پشتکار خویش آنها را خوب به اذهان می‌سپارد؛ ولی آنگاه که پای عمل به میان می‌آید تربیتی صورت نگرفته و مهارتی کسب نشده است و از آنجایی که قالب بسیاری از کتابهای درسی و سایر مواد آموزشی با روشهای سنتی انجام پذیرفته سیستم آموزش و پرورش تا حصول نتایج ، آرمان و اهداف مورد انتظار فاصله بسیار دارد ، که این خود همانند دیگر سازمانهای سنتی مستلزم تغییرات سازمانی  اساسی و بنیادینی است که با برنامه‌ریزی ، شناخت و آگاهی همراه باشد.

  نیروی انسانی به عنوان محور تحول و عنصر اساسی هر سازمان که خود متأثر از اطلاعات و ارتباطات می‌باشد عمل می‌کند؛ اندیشه‌ی توانمند کردن ، برانگیختن و مشارکت همه بیش از پیش محسوس‌تر می‌شود و به عنوان سه عامل اساسی ارتقاء بهره‌وری کارکنان تاثیر قابل ملاحظه‌ای در تفکر و اندیشه مدیران خواهد داشت.

ادامه مطلب ...

سیستم سوخت رسانی انژکتوری

به نام خدا

موضوع تحقیق :    سیستم سوخت رسانی انژکتوری

)درس حرفه و فن(

محقق و گردآورنده :    ....

سال تحصیلی :    1391 - 1390

 

 

 

 

 

چکیده:

به طور کلی تمام سیستم های انژکتوری از یک تراشه الکترونیکی به نام ECUفرمان می گیرند که این تراشه هم از حسگرهایی که در موتور انژکتور نصب شده است پیامهایی دریافت می کند و بعد از دریافت پیام از حسگرها به آنها فرمان هایی می دهد و بسته به نوع ماشین این قطعه انواع مختلفی دارد ومی توان گفت که این قطعه مانند یک نرم افزار سیستمی در یک کامپیوتر است که می تواند اجزای سخت افزاری را کنترل کند و در کل این طور می توان استنتاج کرد که ECUبرای انژکتور همان عمل CPUبرای کامپیوتر را انجام می دهد.

 

ادامه مطلب ...